background

x

Friday, October 21, 2011

maggi

assalaamualaikum...
kepada kawan2 ku yang setia membaca blog ku ini (madah pembukaan) apa kahabar? hehehe, hari ni aku nk g taw sket tabiat aku yang suka sangat makan mee segera ataupun maggie, aku sendiri pon xtaw apa kelebihannya yang aku dengar hanyalah keburukan.. klu dah lama xmakan mmgla sodap cuba tiap2 hari moloyaa den dibuetnyo hahaha..
tengok gambar nampak sedap je... ada beberapa sebab mengapa aku makan magie ni
  • sebab save budget hehehe
  • pilihan di waktu kering
  • menahan lapar
  • itu je yang ada so bedal jela
  • teringin pon ada
  • sentiasa ada stok

kawan2 aku selalu la bebelkan aku sebab makan maggie ni, bukan stakat kawan2 malah ibuku yg tersayang bersama2 menyertai mereka heheeh katanya xelok punca kanser, penyebab darah kotor sbb chemical yang ada dlm magie tu...tapi aku layankan je hehehe btol la apa yang diorg ckp tu, sbb diorg sayangkan aku

dah menjadi satu tabiat aku mkn magie walaupon xhabis just nk rasa pon cukupla, bila di telek2 cam bahaya jer kan? kan?

pada suatu hari di malam yang sunyi kawan aku terjumpa satu biji hitam di badanku seolah2 cam tahi lalat tp bukan tu sebenarnya biji hitam, rasa sakit bila dipicit trasa keras cam batu aku mula la panik apakah itu?

apalagi kawan2 aku memulakan skill masing2 ada yang nk menjd doktor dan nurse hehehe sakit kurasakan hingga menitis air mata untuk mengeluarkan batu tersebut 'aduuhhhhh'.....sakit aku menjerit

akhirnya usaha mereka berjaya setelah batu itu dapat dikeluarkan aku berasa amatlah gumbira sekali, adess sakit tol diorg cocok aku guna jarum dah mcm unit pembedahan dah aku rasa bilik aku tuu

keesokanya aku bertambah pelik bila kesan batu tu menjadi lebam yang besar 'mungkin bekas picit kot hatiku memujuk' tapi selepas 2 hari kesan tu still ada.. lebih kurang mcm ni la kesan tu hehehe
kawan2 aku nasihatkan aku g jmpa doktor dan akhirnya aku g jugak, doktor tnya aku
adakah aku ni pengemar makanan segera dan jajan? aku diamkan aje sbb doktor tu dah taw jawapannya..so pas ni xleh la mam g makanan mcm tu atas nasihat doktor...

so kwn2 ingatlah makanan cam ni xelok sebenarnya buleh law nk mkn tp kurang2kanlah terima kasih kerana sudi membaca cerita aku yang tragis ni k, semoga kita beringat2 slalu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...