background

x

Tuesday, August 16, 2011

bergunanya tepung gandum

Di bulan puasa yang mulia ni aku selalu sakit perot. bukan setakat aku jer malah roomate aku pon sama, xtaw la apa puncanya mungkin terlebih makan ataupon makanan yang di beli tu xelok di masak. mungkin salah aku jugak melantak xingat dunia hehehehe maklumlah semua benda nampak sedap. Bila perut meragam aku mula la xleh nk duduk asyik dating gan jamban je, sok ada kelas mati aku law tercirit dalam kelas, aku risau lalu menelepon mak aku kt kampong, mak aku memberi tip untuk hilangkan sakit perot insyallah kita hanya merancang tapi allah menentukan. Oleh itu macam ni la caranya kawan2 senang jer

step1:
beli tepong gandum xkisah lah jenama apa skali pon janji tu tepong gandum


step 2:

masukkan air masak sejuk ke dalam cawan dan letakkan sedikit tepung tu, kira dalam 2,3 sudu laa


step 3:

biar air tu dalam beberapa minit sehingga nampak jernih. biarkan lapisan tepung di bahagian bawah menjadi agak keras, pastu minum la perlahan lahan jangan sampai terminum tepung tu plak, minum air jer..




insyallah dalam setengah jam sakit perut tu akan hilang ni petua dr my mom law kwn2 nk cuba bleh la.. berguna jugak tepung gandum ni selain daripada buat kuih muih. aku dh slalu buat dalam beberapa hari ni alhamdulilah mujarab, dah save duit gan masa dr nk g ke klinik selamat mencuba k...papai...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...